Filmroll/ jag kanske hamnar i en långfilm!

Nu är det fredagsmyyys!
l farsan och tjäna lite cash genom att sitta barnvakt, men först ska jag berätta en viktig nyhet! :D

Jag kanske ska vara med i en långfilm och en serie i tio delar på SVT som biroll(men ändå), filmer heter Poneh är en komedi, serien heter 30 grader i Februari.
Men först måste vi göra en kort filminterljuv för att se om man passar eller inte. Dem kommer till vår skola på torsdag! Jag tycker det är jättespännande tänkt om man kommer med? Då kommer ni få se mig snart på bioduken ;)

Sen har det inte hänt så mycket bara att det var underbart att vara ute för att det var sol och varmt, sen längtar man tillbaka till sommaren, så blir det hela värre. Som en enda ond cirkel (Jag vet vad du tänker på aki ;D)



Vi skulle skriva en diktanalys, skriva av dikten följa lite punkter skriva vad man tycker om den.
Jag hittade en dikt som jag gillade, jag är annars inte så förtjust i dikter mne den här gillade jag:

Jag vill inte
att du ska ringa upp mej
just nu
men spänningen
av att du kanske kommer att göra det
dne är helt underbar
eftersom det är
just dej
som jag vill prata med

skriven av Thomas Ransmyr (min parodi på författaren: Thomas Rövsmör)



Kommentarer
Postat av: Thomaz Ransmyr

Hej! Vad roligt att du gillar min dikt, fann detta av en ren slump när jag letade länkar till min bok som just kommit ut, som heter "vill di bära min kofta?":

https://www.vulkan.se/Presentation.aspx?itemid=48151

Vart fann du min gamla dikt? Jag vet att den publicerats, med mitt namn felstavat, i en lärobok?

Nu gjorde du min dag!

2010-10-05 @ 14:00:01
Postat av: lina

Hej det är lina, Jag som håller i min blogg!

Vi höll på med skolarbete, din dikt fanns med i en antologi bok med dikter som heter "älska mig nu!".

kolla gärna in dem dikter jag ahr skrivit på inlägget "Operation fail!"

2010-10-05 @ 22:16:16
URL: http://tejpbiten.blogg.se/
Postat av: Thomaz Ransmyr

Vad roligt att den gamla boken ännu finns i kringlopp :-)

Den finns även med i svenskaboken "Språnget", samt i min diktsamling från förra året.

Jättekul du gillar den!

2011-06-12 @ 18:59:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0