Lurad- Björn Rosenström

Gud vad jag älskar Björn Rosenström, han skriver så skön musik, är en av låterna jag brukar nynna på ibland.
Som jag bland annat brukar reta min älskling med ;)



50-talisterna som min mamma t.ex. tycker hans låtar är kvinnoförnedrande och massa annat skit.
Fast jag märker att vi blir mer "careface" ju mer generationerna går; till exempel om man åker utomlands och skulle förnedra någons mamma/syster som att säga "hora" till då skulle de bli helt galna, men typ i sverige så skulle vi typ ha sagt nånting i stilen med "åh,känner du min syster?". (lånad replik från johan glans från skåne tuneringen)

Kommentarer
Postat av: felicia

Dagens blogg är nu utvald, ta en titt i bloggen för att se om det var just du som vann :)

2010-09-28 @ 09:48:51
URL: http://akerstroms.blogg.se/
Postat av: Estelle

Okej, så du är medlem där? :) Fast jag har börjat förstå sidan lite mer nu. Jag frågade två andra vad dom tyckte om mitt självporträtt och dom sa att jag inte hade gjort håret tillräckligt lockigt. Men jag är nöjd med den :)

2010-09-28 @ 11:29:50
URL: http://estelleem.blogg.se/
Postat av: Estelle

jag saknar dig också :/ Jag vill gärna åka till sthlm, jag kan väl följa med dig till din mamma nån gång säkert va? :) Det finns en butik som heter American Appareal (eller nåt sånt) som jag skulle vilja besöka i sthlm i allafall :)

2010-09-28 @ 15:16:53
URL: http://estelleem.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0